Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

Charismax

Back'in Zeka
saçma sapan bir olay olduğunu yıllardan beri söylerim... şiveler kelimelere yansımaz Türkçe' mize sahip çıkalım adı altında bundan 14 sene önce sanallarda bir akım vardı. hala kırıntıları duruyor.. şiveleri yazıtsal olarak kullanmak türkçe' yi bozmaz ... ş ğ ö yazmadın diye o kelime cümle başka anlamlara kaymaz...

şive gizlemek kendini inkar etmek'tir uşak
şive gizlemek günah olurdu yalana kalsaydı zaar
farklı görünmek için değil doğal olarak kullanmayı bilmiyolar ellam ( elleham )
dışarıda sohbet ederken nesin burda nesin tıfıl ?

gibi gibi :D şivelerimizde güzel ülkemizde...
 

Bahtiyar

Active Member
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

Aha bu ben. Ben şivemi çoğu zaman gizlerim aslında. Hatay şivesini sevmiyorum açıkçası.:D Bazen kaçıyor ama olsun.
 

Charismax

Back'in Zeka
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

Aha bu ben. Ben şivemi çoğu zaman gizlerim aslında. Hatay şivesini sevmiyorum açıkçası.:D Bazen kaçıyor ama olsun.

benim hataylı arkadaşım çok bre kullanır birde hele yi .. hele heleyi angaralılar gibi ' la ' lar gibi çok kullanırlar ... ben seviyorum hatay şivesini ya :D ama trakya tarafının şivesiyle hemen hemen aynılar hsdjkfhsdfgjhfg
 

Regex

Administrator
Yönetici
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

İnsanın özünü inkâr etmemesi gerekir ancak bazı istisnai durumlar da vardır. Mesela ben doğma büyüme Ankaralıyım, aslen Batı Karadenizliyim. Ancak şive/ağız kullanılan bir ortamda büyümediğimden İstanbul Türkçesi şeklinde bir diksiyonum var. Daha ziyade bazı ağızlar bana sempatik gelmiştir. Girişken yapıya sahip olduğum için kişiye ve ortama göre mizahi uyumu da yakalayabiliyorum. Zenginliklerle ve kültür çeşitlilikleriyle dolu Türkiye'mizde bu nedenle kimsenin de aslını inkâr etmemesi gerektiğine inanıyorum.

Aha bu ben. Ben şivemi çoğu zaman gizlerim aslında. Hatay şivesini sevmiyorum açıkçası.:D Bazen kaçıyor ama olsun.

Kanka siz aile içerisinde bile Arapça konuşuyorsunuz, bence senin Türkçe kullanımın mükemmel bile denebilir. Kaldı ki yazı dilinde efsanesin zaten. ^^
 

Bahtiyar

Active Member
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

@Regex; Aynen kanka. Bunu ancak sen anlardın zaten. Günlük hayatta %90 oranla Arapça konuşmak zorunda kalıyorum. Hem iş hem aile içerisinde. Umarım Türkçe'yi unutmam.:D
@Charismax; hocam Hatay şivesini sevmiyorum. 'Bre' diye en çok doğma büyüme buralılar bilir ama alevi kesimi kullanmıyor. Çok şükür her ırktan, farklı inanışlara sahip insanlarla huzurlu bir şekilde yaşıyoruz..:)
 

Regex

Administrator
Yönetici
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

@Regex; Aynen kanka. Bunu ancak sen anlardın zaten. Günlük hayatta %90 oranla Arapça konuşmak zorunda kalıyorum. Hem iş hem aile içerisinde. Umarım Türkçe'yi unutmam.:D
@Charismax; hocam Hatay şivesini sevmiyorum. 'Bre' diye en çok doğma büyüme buralılar bilir ama alevi kesimi kullanmıyor. Çok şükür her ırktan, farklı inanışlara sahip insanlarla huzurlu bir şekilde yaşıyoruz..:)

Oranın yerel ağzı biraz Adana'ya benziyor sanırım. Adanalılar da genelde "bakale"yi çok kullanır. :)
 

Bahtiyar

Active Member
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

Oranın yerel ağzı biraz Adana'ya benziyor sanırım. Adanalılar da genelde "bakale"yi çok kullanır. :)

Buralarda fazla duymuyorum ama dillendirenler genelde yaşı ilerlemiş kadınlar diyim. Gerçi Adanalılar ile benzer taraflarımız var. Bu doğru.:D
 

Beatrice

Active Member
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

Ben çok sempatik bulurum şiveli konuşanları gizlemeyin bence gkgnfnf
 

Siyah

Müşkülpesent
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

"Şiveyi özellikle gizlemek aslını inkar etmektir."
Fazla acımasız bir yargı. Tıpkı şiveli konuşanlara karşı önyargılı yaklaşanlar kadar acımasızca.

Kendimi tamamen rahat hissettiğim ortamlarda, aile arasında, kendi şehrimde bittabi şiveli konuşabilirim fakat kendi şehrimden olmayan biriyle, rahat olamadığım bir yerde şiveli konuştuğuma asla denk gelemezsiniz.

İstediğim şiveyi, kendi standartlarımdaki ses renkleriyle harmanlayıp "kendi şivem dahil" mizahi bir şekilde kullandığım istisnadır.

Tanıyan az çok bilir, sıradan bir Adana'lı değilim. Adana'lılara has olan neredeyse hiç bir özelliğe uymuyorum.

Eee? Şimdi inkar mı etmiş oldum?
Kısaca özetlemek gerekirse: Şivesini gizleyen aslını inkar ediyor anlamına gelmez. Şivesini gizleyemeyende aslını inkar etmiyor anlamına gelmez.

Zira aslı farklı olup yaşadığı, doğup büyüdüğü yer farklı olabilir.

O değilde ben buna neden bu kadar kafayı taktım?

Bakale gardaş! Siz hayırdır? Cıncık gibi insanlarız, kırmayın. Keskinleşmeyelim. ;p
 

Destina

New Member
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

Arada bi Ankara şivesine kaçıp son anda toparladığım oluyor bilenler bilir. :D la bebee diyesimde geliyor diyemiyorum. :D
 

Charismax

Back'in Zeka
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

"Şiveyi özellikle gizlemek aslını inkar etmektir."
Fazla acımasız bir yargı. Tıpkı şiveli konuşanlara karşı önyargılı yaklaşanlar kadar acımasızca.

Kendimi tamamen rahat hissettiğim ortamlarda, aile arasında, kendi şehrimde bittabi şiveli konuşabilirim fakat kendi şehrimden olmayan biriyle, rahat olamadığım bir yerde şiveli konuştuğuma asla denk gelemezsiniz.

İstediğim şiveyi, kendi standartlarımdaki ses renkleriyle harmanlayıp "kendi şivem dahil" mizahi bir şekilde kullandığım istisnadır.

Tanıyan az çok bilir, sıradan bir Adana'lı değilim. Adana'lılara has olan neredeyse hiç bir özelliğe uymuyorum.

Eee? Şimdi inkar mı etmiş oldum?
Kısaca özetlemek gerekirse: Şivesini gizleyen aslını inkar ediyor anlamına gelmez. Şivesini gizleyemeyende aslını inkar etmiyor anlamına gelmez.

Zira aslı farklı olup yaşadığı, doğup büyüdüğü yer farklı olabilir.

O değilde ben buna neden bu kadar kafayı taktım?

Bakale gardaş! Siz hayırdır? Cıncık gibi insanlarız, kırmayın. Keskinleşmeyelim. ;p

benim lügatım' inkar diyor sizin lügat free adı üstünde sözlük hocam bendeki anlamı sözlüğü bu .. yapmacık geliyor bana bir insan geliyom la 'yi kesip geliyorum derken o ağzından geliyorum çıkmıyor aslında geliuyorum bir değişik çıkıyor... buda şive sahipleri için geçerli zaten... şimdi sizin olayınız kullanıyorum kullanmıyorum gibi bir seçenek olarak söylemişsiniz.. köyden gelenin şehre alışması gibi olanlarıda kastediyorum ben :kop: şive candır
 

Siyah

Müşkülpesent
Yanıt: Şivesi olanın Şivesini Gizlemesi

benim lügatım' inkar diyor sizin lügat free adı üstünde sözlük hocam bendeki anlamı sözlüğü bu .. yapmacık geliyor bana bir insan geliyom la 'yi kesip geliyorum derken o ağzından geliyorum çıkmıyor aslında geliuyorum bir değişik çıkıyor... buda şive sahipleri için geçerli zaten... şimdi sizin olayınız kullanıyorum kullanmıyorum gibi bir seçenek olarak söylemişsiniz.. köyden gelenin şehre alışması gibi olanlarıda kastediyorum ben :kop: şive candır

:) Peki madem.
 
Üst